Chemie

Van REACH tot de Green Deal, Landmarks beheerst sinds lang het wettelijk landschap waarin zijn chemieklanten opereren. Vanuit de studio in Brussel helpen we hen effectief communiceren via visuele identiteit, branding, messaging en campagnes.

Dixit Nobelprijswinnaar Scheikunde, Linus Pauling: “Chemie heeft impact op elk aspect van de hedendaagse wereld - zelfs politiek en internationale relaties.”

Al meer dan 25 jaar ondersteunt Landmarks de communicatie van de European Chemical Industry Council (Cefic) met strategische, inhoudelijke en creatieve oplossingen. Met succes. Of het nu gaat om bewustwording, informatie, externe of interne communicatie, dankzij het 'Design Thinking'-model van Landmarks worden de doelstellingen ook effectief behaald.

Het trackrecord van onze communicatie-experten bewijst dat ze complexe informatie begrijpelijk kunnen ontsluiten. Hoe leg je bijvoorbeeld aan een divers publiek de werking van oleochemicaliën uit? Wat de voordelen zijn en hoe ze bijdragen aan een meer duurzame toekomst? Een '2 minuten'-video klaarde de klus.

Ook voor Euro Chlor schreven en produceerden we een '10-minuten'-video over de verrassend brede toepassingen van chloorchemie in ons dagelijks leven. Daaraan koppelden we de campagne '17 Successes': 17 menselijke verhalen die de sociaal-economische bijdrage van de Europese chloorindustrie in de kijker zetten.

Sustainable Fuels promoot het gebruik van brandstofcomponenten (ethers) om de uitstoot te drukken en energie-efficiënte te boosten. Op die manier overbrugt het de kloof tussen chemicaliën en duurzaamheid. De branding en video die Landmarks realiseerde, illustreren de haalbaarheid van die oplossingen compatibel met de bestaande infrastructuur.

En nu we het toch over alternatieve brandstoffen hebben, waterstof biedt een hernieuwbaar en koolstofvrij alternatief. Terwijl de waterstof-brandstofceldivisie van Toyota de mogelijke toepassingen onderzoekt, nemen wij hun branding voor ons rekening.

We begrijpen de uitdagingen waarmee de Europese chemiesector wordt geconfronteerd, maar ook de unieke bijdrage en oplossingen die alleen die sector kan bieden.
Van aanplanting tot aankoop speelt chloorchemie een cruciale rol bij het optimaliseren van voedselproductie en het drastisch verminderen van het risico op mislukte oogsten.

Merkconsistentie stelt gerust - nergens is dat zo belangrijk als in de chemische sector. Landmarks ontwikkelde de wereldwijde identiteit van ExxonMobil Chemical, en borgde zo een consistente communicatie van de chemiereus in Europa, Azië en Noord- en Zuid-Amerika.

Maar ook verandering moet worden gecommuniceerd. Een rebranding of nieuwe marktpositionering zijn een duidelijk signaal dat het bedrijf of zijn organisatie wijzigt. De nieuwe naam en rebranding van essenscia (de Belgische sectorfederatie van de chemische industrie en de life sciences) die Landmarks uitwerkte, gaven de federatie nieuwe energie en een frisse uitstraling.

Binnen de commerciële sector ontwikkelde Landmarks voor Air Products de brand voor een nieuwe generatie intelligente gascilinders. Opdracht: communiceer kort en krachtig de (complexe) voordelen van de Integra® e2 cilinders. De branding van de bulkgasinstallaties (Gastrak® e2) vertaalden we in meertalige animaties en brochures.

Onze ervaring beperkt zich trouwens niet tot Europa. Voor GPCA (Gulf Petrochemicals and Chemicals Association) ontwikkelden we richtlijnen en animaties voor de branding. 

Air Products’ Integra® e2 cilinder van Air Products biedt geconnecteerde diensten voor de lasindustrie.

“Chemie heeft impact op elk aspect van de hedendaagse wereld - zelfs politiek en internationale relaties”
Linus Pauling, Nobelprijswinnaar Scheikunde en vredesactivist

Met veel van onze Europese klanten, actief in de hele wereld, is meertalige, nauwkeurige communicatie van essentieel belang. Niet op zijn minst wanneer gezondheid en veiligheid in het spel zijn. Zo hielp Landmarks Solvay incidentvrije werkplekken over de hele wereld ontwikkelen. De 'Health and Safety'-communicatie gebeurde maar liefst in 12 talen.

ICCA (International Council of Chemical Associations) is de wereldwijde spreekbuis en vertegenwoordiger van de chemische industrie. Sinds 1998 ondersteunen we ICCA bij hun sectorinitiatieven en de consistente communicatie naar hun leden en externe doelgroepen.

Onder invloed van innovaties, nieuwe wetgeving en consumentengedrag is de chemische sector voortdurend in beweging. Omdat we die context doorgronden en begrijpen kunnen ze de klanten ook helpen geloofwaardig te communiceren. Landmarks is altijd te vinden voor een uitdaging. Dus als je denkt dat we van nut kunnen zijn, geef ons dan een seintje.

Andere expertise

Laat ons je helpen

arrow-right-circle