Casestudie 

Een afgetekend design voor een luxe lifestyle-merk.

Dankzij Landmarks communiceert Lexus effectief en consistent in heel Europa.

Uitdaging

Lexus is een gewaardeerd luxe lifestylemerk, vooral bekend om zijn geweldige auto's. Maar ook minder bekende initiatieven, zoals de luxe sportjachten of de luchthavenlounge LOFT, bieden nieuwe opportuniteiten. Om te zorgen dat bestaande en potentiële klanten bij elk contact het merk op een consistente manier beleven, is een gedisciplineerde, maar flexibele communicatie een must.

 

Landmarks' oplossing

Dankzij onze grondige kennis van Lexus in al zijn dimensies gecombineerd met dertig jaar brandingexpertise, weten we hoe we een visuele identiteit kunnen ontwerpen en bewaken. We vertaalden de unieke eigenschappen en differentiators in krachtige beeldtaal. Tegelijk ontwikkelden we merkrichtlijnen die flexibel kunnen worden toegepast in heel Europa. Die richtlijnen focussen behalve op de visuele aspecten ook op de tone of voice om zo een nieuw, jonger publiek aan te spreken.

Design Thinking

Altijd met de eindgebruiker voor ogen, bieden onze merkrichtlijnen heldere instructies om consistent te communiceren in om het even welke omgeving (print, web, social media, tv ...). Om het pan-Europese publiek optimaal te bereiken, beperkten we de hoeveelheid tekst. Bovendien faciliteerden we de vertalingen aan de hand van duidelijke annotaties. Op die manier vormen de merkrichtlijnen de basis voor alle communicatie van Lexus in heel Europa.

Consistente communicatie in print, web, op social media en tv ... dat verzekeren onze richtlijnen. En altijd met de eindgebruiker voor ogen.
Op zoek naar Design Thinking voor jouw communicatie-uitdaging?

Landmarks kan jou helpen. Hoe? Geef ons een seintje.

Andere casestudy's

Laat ons je helpen

arrow-right-circle