Informeer over de financiële en ESG-prestaties – én tegelijk over de bedrijfswaarden – op een duidelijke en gestructureerde manier.
De meeste mensen die het jaarverslag van een bedrijf lezen zijn ofwel werknemers (huidige, potentiële of voormalige werknemers) of klanten*. Verrassend, niet? Ze mogen dan wel interesse hebben in de financiële prestaties, ze zoeken ook informatie over de cultuur en de maatschappelijke bijdrage van de onderneming. Vandaar het belang dat het jaarverslag ook de bedrijfswaarden en toekomstvisie weerspiegelt.
Uit focusgroepen blijkt bovendien dat meer dan de helft van de lezers vluchtig leest - op zoek naar koppen, tabellen en grafieken. Door belangrijke informatie visueel te benadrukken, creëer je een optimale leeservaring en krijgen de juiste boodschappen de perfecte aandacht.
Cobepa vroeg om hun financiële en ESG-prestaties duidelijk en overzichtelijk weer te geven in een jaarverslag. Dat tegelijk hun purpose uitstraalt.
*Radley Yeldar, The battle for annual reporting, december 1, 2019
We hertaalden de identiteit van Cobepa tot een stabiel en solide merk dat waarden uitstraalt als verantwoorde welvaart en duurzame partnerschappen. Het jaarverslag werd zowel voor print als onlinegebruik ontwikkeld.
Complexe informatie kreeg inzichtelijk vorm via infografieken en animatie, geschikt voor desktop- en mobiele devices.
Ons nieuw ontwerp voor de jaarverslagen en ESG-rapporten van Cobepa onderbouwt de komende jaren de strategie van de investeerder: 'Partnering to build responsible prosperity for the long term'.
De manier waarop het verslag feiten en cijfers visualiseert, maakt het lezen aangenamer. Bovendien springt de belangrijkste informatie - beknopt - in het oog.
Landmarks kan jou helpen. Hoe? Geef ons een seintje.