Casestudie 

Een overtuigende identiteit voor een nieuwe businesslijn

Landmarks helpt Lexus een pan-Europees merk voor tweedehandsauto’s ontwikkelen en lanceren.

Uitdaging

Toen de verkoop van nieuwe auto's door de wereldwijde economische omstandigheden vertraagde, zag Lexus Europe het potentieel om op de tweedehandsmarkt een sterk merk te lanceren. De uitdaging was groot. Hoe positioneer je een tweedehandsmerk dat staat voor topkwaliteit en betrouwbaarheid zonder de verkoop van de nieuwe Lexus-auto's te hypothekeren?

 
Landmarks' oplossing

Na grondig marktonderzoek bedacht Landmarks de naam en visuele identiteit voor Lexus SELECT. We stelden richtlijnen op om een consistente toepassing te waarborgen, en om de retailers uit te leggen hoe ze het merk SELECT konden introduceren in hun eigen businessmodel. Klanten werden gerustgesteld. Elke tweedehands Lexus die onder het SELECT-merk werd verkocht, krijgt eenzelfde eersteklas garantie en service als bij de aankoop van een nieuwe auto.

Design Thinking

Om een pan-Europees programma op te zetten, testte Landmarks tijdens de ontwikkelingsfase verschillende verkoopformats bij retailers in Europa.

Na het succes van de pilot hebben we de SELECT-merk uitgerold naar alle markten.

Toen we het merk Lexus SELECT ontwikkelden, leverden we tools voor een consistente, meertalige communicatie over alle media.
Op zoek naar Design Thinking voor jouw communicatie-uitdaging?

Landmarks kan jou helpen. Hoe? Geef ons een seintje.

Andere casestudy's

Laat ons je helpen

arrow-right-circle