Casestudie 

Krachtige schermcontent voor een premium merk

Activeren en beheren van merk- en tactische content voor Lexus-retailers in heel Europa.

Uitdaging

Het is en blijft een uitdaging om een consistente retailervaring over geografische en culturele grenzen heen te verzekeren. Consistentie is immers belangrijk voor premiummerken. Het bevordert vertrouwen en loyaliteit en geeft luxe de geloofwaardigheid die het verdient. Met de Europese uitrol van een nieuw winkelconcept moest Lexus hoogwaardige content verspreiden op de beeldschermen bij alle retailers in heel Europa.

 

Landmarks' oplossing

We ontwikkelen en coördineren content, en stellen afspeellijsten samen die geschikt zijn voor de verschillende zones binnen de Lexus-showrooms. We waken erover dat alle content perfect voldoet aan de merkrichtlijnen (die we ook zelf opstellen). Tegelijk ondersteunen we Lexus met trainingtools en bieden we online support zodat het op termijn autonoom verder kan.

Design Thinking

We ontwikkelen schermcontent die in om het even welke taal kan worden vertaald via een veilig contentmanagementsysteem. Vanuit onze studio in Brussel bewaken en beheren we de schermcontent van Aarhus tot Zagreb.

Dankzij de gecentraliseerde aanpak kunnen we de content verspreid over heel Europa bewaken. De lokale retailers beslissen zelf hoeveel controle ze willen behouden of aan ons toevertrouwen. Hoe dan ook, Lexus kan er zeker van zijn dat de schermcontent die de klanten zien, voldoet aan hun hoogstaande merkwaarden.

Naast het ontwikkelen en bewaken van schermcontent maken we technische handleidingen zodat nationale filialen zonder onze tussenkomst verder kunnen – in de mate dat ze dat willen.
Op zoek naar Design Thinking voor jouw communicatie-uitdaging?

Landmarks kan jou helpen. Hoe? Geef ons een seintje.

Andere casestudy's

Laat ons je helpen

arrow-right-circle