Menselijke verhalen brengen 17 successen aan het licht en herpositioneren een sector.
Noem een toepassing van de chloorchemie vroeg een benchmarkstudie. Het merendeel van Europese stakeholders raakte niet verder dan 'waterbehandeling'. Euro Chlor (de Europese sectorfederatie voor de chloorindustrie) wilde daar verandering in brengen en het economisch belang van de Europese chloorindustrie in de verf zetten - ook al zijn er maar weinig mensen direct werkzaam in de sector.
17 succesverhalen laten mensen aan het woord die van ver of dichtbij actief zijn in sectoren die chloorderivaten gebruiken. (We kozen 17 onderwerpen, het cijfer van de positie van het element chloor op de tabel van Mendeljev.)
We interviewden en fotografeerden getuigen actief in de meest uiteenlopende domeinen, van een student over een monteur tot een landbouwer. Elk verhaal werd in een vast format uitgewerkt wat resulteerde in een consistent geheel.
Het resultaat toont de menselijke betrokkenheid en brengt de economische voordelen en tewerkstellingsmogelijkheden van de Europese chloorindustrie levendig in beeld.
De 17 succesverhalen illustreren enerzijds de sociaal-economische meerwaarde die de Europese chloorindustrie biedt voor iedereen (het primaire doel van de campagne) en anderzijds de brede toepassingsmogelijkheden van de chloorchemie.
Alle communicatieassets van de campagne kan Euro Chlor nog jarenlang inzetten voor zijn communicatie via uiteenlopende media (social, print, web ...).
Landmarks kan jou helpen. Hoe? Geef ons een seintje.