Casestudie 

Sterke storytelling creëert unieke retailervaring

Verhalen en objecten brengen de waarden van een merk tot leven en tillen de retailervaring naar een hoger niveau.

Uitdaging

Lexus heeft een bijzondere achtergrond. Naast hun hoogstaande klantenservice, onderscheidt de autofabrikant zich door inventieve technologie en vakmanschap van topniveau, wat niet altijd direct opvalt bij klanten. Lexus wilde dat benadrukken en zo de retailervaring naar een hoger niveau tillen.

 

Landmarks' oplossing

Landmarks doorgrondde de Lexus-brand en de inspiratie achter de meest geavanceerde technologieën en innovatieve kenmerken van hun voertuigen. Van de uitdaging voor de ingenieurs om een origami-kat te vouwen tot de gegolfde onderzijde van de Lexus NX voor een betere aerodynamica. Via storytelling dompelen we de klanten onder in de wereld van Lexus en verrijken we hun beleving.

 

Design Thinking

We bedachten verhalen waarmee de verkopers beter met de klanten kunnen connecteren. En kozen voorwerpen om die verhalen nog kracht bij te zetten. Elk object - sommige exotisch, andere alledaags - verwerken we in een displaywand waarop we ook op maat gemaakte video's projecten. Vanuit onze studio in Brussel delen we de video's met alle Lexus-dealers in Europa. Hoe geweldig is dat!

Storytelling smeedt een band, wekt nieuwsgierigheid en verbindt klanten direct met het merk Lexus.
Op zoek naar Design Thinking voor jouw communicatie-uitdaging?

Landmarks kan jou helpen. Hoe? Geef ons een seintje.

Andere casestudy's

Laat ons je helpen

arrow-right-circle