De visualisering van complexe scenario’s toont overtuigend het pad naar succes.
De overstap naar een elektrisch voertuig (EV) roept heel wat vragen op. Het is een uitdaging voor zowel de consument als de fabrikant. Klanten hebben vragen bij de grootte en de levensduur van de batterij bijvoorbeeld. Of maken zich zorgen over de actieradius. Ook voor de autoverkopers is de elektrificatie van het wagenpark een uitdaging. Tegelijk biedt het ook kansen. Aan Toyota om die kansen op een aantrekkelijke manier onder de aandacht te brengen van hun pan-Europees retailernetwerk.
Geen ellenlang rapport, maar een 8-stappenplan dat op een heel visuele manier toont waar de kansen liggen om klantenbeleving te versterken en tegelijk ook de omzet voor de retailer. En dat in elke fase van het aankoopproces. Het legt de pijnpunten bloot waar de klant gerustgesteld wil worden en waar de retailer extra service kan bieden om de spanning bij de klant te milderen.
Aan de hand van posters en trainingsmomenten informeerden we de retailers. Zonder ellenlange teksten. Op die manier inspireerden we de retailers over de voordelen van de elektrificatie voor zowel de klanten als hun eigen business. De visuele tools werden bovendien (her)gebruikt om te communiceren via tal van andere media.
Landmarks kan jou helpen. Hoe? Geef ons een seintje.