Casestudie 

Een krachtig, hedendaags design voor een toonaangevende sectorfederatie

Cepi’s nieuwe visuele identiteit weerspiegelt een nieuw perspectief.

Uitdaging

De federatie van de Europese papierindustrie - Cepi - vertegenwoordigt de pulp- en papiersector. Als actieve federatie focust ze sterk op duurzaamheid en biodiversiteit. Maar ondanks hun naambekendheid binnen de sector, weerspiegelde hun brand die focus onvoldoende.

 

Landmarks' oplossing

Na een grondige analyse van Cepi's ambities en doelstellingen besloten we samen om de merkbekendheid en -waarde te behouden, maar te rebranden. Multifunctioneel inzetbaar voor communicatiedoeleinden via uiteenlopende media. Doel? Cepi de uitstraling geven van een federatie die volop inzet op de evolutie naar een koolstofneutrale papierindustrie.

Design Thinking

Een rebranding is een delicate evenwichtsoefening tussen moderniseren enerzijds en het behoud van de kernidentiteit en strategie anderzijds. Onze update voor Cepi bouwt verder op hun krachten, maar stuwt tegelijk hun ambitie vooruit om een centrale rol te spelen in de transformatie van de papierindustrie tot een koolstofarme bio-economie.

Van keynotepresentaties over documenten tot de website van Cepi, Landmarks zorgt dat Cepi’s visuele communicatie hun ambitie weerspiegelt om een centrale rol te spelen in de bio-economie.
Op zoek naar Design Thinking voor jouw communicatie-uitdaging?

Landmarks kan jou helpen. Hoe? Geef ons een seintje.

Andere casestudy's

Laat ons je helpen

arrow-right-circle