Casestudie 

Bewezen Design Thinking maakt veiligheidsinformatie eenvoudiger en doeltreffender

Landmarks’ visueel design helpt een industriële marktleider om de ongevallenteller op nul te zetten.

Uitdaging

Air products levert verpakte gassen over de hele wereld. Samen met de gascilinders wordt veiligheidsinformatie uitgedeeld die in meerdere talen moet worden vertaald. Dat betekent extra kosten en een tragere uitrol.

Eenvoudigere veiligheidsinformatie helpt Air Products hun doel te bereiken: zero ongevallen en zero incidenten.
Landmarks' oplossing

Net als bij een veiligheidsinstructiekaart in een vliegtuig, bundelde Landmarks cruciale informatie in eenvoudige pictogrammen, met zo weinig mogelijk tekst. Zo begrijpt een lasser perfect wat te doen, ongeacht zijn taal. De veiligheidsinstructies staan op een krimpfolie rond de gascilinder gewikkeld. En wordt dus niet langer apart meegeleverd.

 

Design Thinking

De productiekosten en -tijd werden geminimaliseerd doordat de wikkel kan worden gebruikt op alle Europese markten. De veiligheidsinstructies zijn aan de cilinder bevestigd (dus altijd beschikbaar en onmogelijk te verliezen). De visuele pictogrammen zijn eenvoudig te gebruiken in andere communicatietools van Air Products.

 

Het plaatsen van veiligheidsinformatie op de gasflessen zorgt ervoor dat lassers bewust zijn van hun veilig gebruik
Op zoek naar Design Thinking voor jouw communicatie-uitdaging?

Landmarks kan jou helpen. Hoe? Geef ons een seintje.

Andere casestudy's

Laat ons je helpen

arrow-right-circle